Welkom op de site van de Molenstichting Lattrop-Tilligte.

Nieuwsberichten vanuit de Molenstichting:
Op dit moment zijn er geen actuele berichten
Kijk hier voor oudere berichten

Op deze site vindt u allerlei informatie over onze stichting en de vier molens. Ook treft u informatie aan over activiteiten die in en rondom onze molens plaatsvinden. Hebt u een vraag aan ons? Stel hem gerust. Wij staan u graag te woord.

Molenstichting Lattrop-Tilligte heeft de vier molens in Lattrop, Tilligte en Denekamp in haar beheer. Hiermee staat de stichting bekend als de grootste molenstichting in Overijssel. Een enthousiast team van vrijwillige molenaars, leerling-molenaars en anderen zorgen ervoor dat de molens in goede staat zijn en blijven door ze onder andere wekelijks te laten draaien.

De molens, gerestaureerd in de oorspronkelijke stijl zonder moderne toegankelijkheidsaanpassingen, staan tijdens openingstijden voor iedereen open. Onze molenaars verwelkomen u graag.

U kunt onze molens (rechts in beeld) op de volgende locaties vinden:

1. De Oortmanmolen is gelegen aan de Hoonhorst 2, 7635 NW te Lattrop
  2. De Westerveldmolen is gelegen aan de Frensdorferstraat 13A, 7634 PD te Tilligte
  3. De St. Nicolaasmolen is gelegen aan de Ootmarsumsestraat 28, 7591 EP te Denekamp
  4. De Borgelinkmolen is gelegen aan de Lattropperstraat 27, 7591 PJ te Denekamp

Deelname Musea in Dinkelland Sinds 2008 participeert de Molenstichting Lattrop-Tilligte als een van de zes zelfstandige stichtingen in de Stichting Musea in Dinkelland. Deze zes organisaties hebben, door middel van het oprichten van de stichting, uitgesproken dat zij het promoten van de activiteiten van de deelnemers, het bevorderen van de onderlinge samenwerking, het ontwikkelen van gezamenlijke projecten en fondsenwerving en het nastreven van een breed maatschappelijk draagvlak voor haar activiteiten, gezamenlijke gaan behartigen.
Dit betekent voor u, de bezoeker, dat er meer toeristische mogelijkheden kan worden uitgevoerd. Te denken valt hierbij aan onder andere gezamenlijke uitvoering van activiteiten en ondersteuning.
De Stichting Musea in Dinkelland bestaat, naast onze stichting, uit de volgende vijf stichtingen: