ITC-Enschede:

Kennismakingsbezoek 1e jaars studenten ITC-Enschede

Elk jaar worden de nieuwe studenten van het ITC te Enschede (Cartografische opleiding) in het Twenste land rondgereden om kennis te maken met een aantal specifieke Hollandse zaken. Ze gaan o.a. naar de Kaasmakerij 'Kaamps' in Deurningen, Het Stift in Weerselo en onze Borgelinkmolen.

In de molen krijgen ze eerst een korte uitleg over de geschiedenis van de molens in het algemeen, daarna meer specifiek de Borgelinkmolen en de werking van het malen.
Daarna mogen ze door de molen lopen en op elke zolder staat een molenaar die ze dan antwoord kan geven op de (gelukkig vele) vragen.

Veelal willen ze natuurlijk fotos hebben om thuis te kunnen laten zien waar ze overal geweest zijn. Hieraan doen wij ook graag mee, om nu te laten zien dat ze hier op bezoek zijn geweest. Bovendien vragen we ze om in ons gastenboek te schrijven in hun eigen taal, zodat we een zeer kleurrijk boek hebben liggen.

Wel is het elk jaar een flinke opgave om de grote groepen (3 bussen met gem. 45 personen) op te vangen en te woord te staan. Met een goede planning wordt meestal voorkomen dat ze allemaal tegelijk in de molen staan.

Hieronder een paar fotos.

Aankomst bij de molen
- - - - - - - - - -

Naar binnen voor tekst en uitleg
- - - - - - - - - -