Vrijwilligersprijs 2013 voor molenaar.

6 november 2013:

Jozef Derkman als vrijwillige molenaar in de prijzen:
Bijna een derde van de Overijsselse inwoners is op de een of andere manier betrokken bij vrijwilligers werk. Overijssel zet haar vrijwilligers graag in het zonnetje en heeft daarvoor de jaarlijkse Overijsselse vrijwilligersprijs in het leven geroepen. Mensen die werk verrichten wat onbetaalbaar is kunnen worden aangemeld om zo in aanmerking te komen voor deze prijs. De Molenstichting Lattrop Tilligte is zon vrijwilligers organisatie die bol staat van de enthousiaste medewerkers die belangeloos hun tijd afstaan aan de samenleving en aan de instandhouding van ons cultureel erfgoed in het bijzonder.
En van deze medewerkers is Jozef Derkman, molenaar en gedreven opleider.
Als instructeur op de watermolen van Singraven heeft hij ertoe bijgedragen dat onze stichting zeven geslaagde watermolenaars rijker is geworden! Samen met alle andere betrokkenen op de watermolen zorgen zij dat deze in goede staat is en blijft en onder deskundige leiding door iedereen bezocht en bekeken kan worden.
Afgelopen vrijdag heeft Jozef in Zwolle de tweede prijs in ontvangst mogen nemen; een waardecheque ter waarde van 650. Zoals u begrijpt zijn we als Molenstichting Lattrop - Tilligte maar ook als inwoners van Overijssel erg trots op Jozef en op het vele werk waar hij zijn bijdrage aan levert.
Op de foto staat Jozef links vooraan.
(Klik op de foto voor een vergroting)

Op deze site vindt u allerlei informatie over onze stichting en de vier molens. Ook treft u informatie aan over activiteiten die in en rondom onze molens plaatsvinden. Hebt u een vraag aan ons? Stel hem gerust. Wij staan u graag te woord.
Mail: secretaris-at-demolenstichting.nl